Foto ♡

Systemkamera eller kompaktkamera? Systemkamera
Vad har du för kamera? Canon EOS 1000D 
Fotar du med Raw eller JPEG? JPEG tror jag, vad är raw? :S
I vilka lägen fotar du? Automatisk fokus typ, använder oftast den här "sport" haha (ett speciellt läge) & "blixt avstängd" & ibland "full automatik"
Vad är roligast att fotografera? Människor, natur, djur & detaljer
Hur många objektiv har du? Två
Föredrar du fasta eller zoom objektiv? Haha fattar inte riktigt, jag har typ både och.. ett zoom & ett vanligt
Har du tappat bort något objektivlock? Noo
Vad blir ditt nästa inköp? Nytt objektiv tror jag, eller nåt annat hjälpmedel
Har kameran något namn? Murre. Nej jag skoja jag har ingen aning, har inte döpt den än..
 
BILDBEHANDLING  
Vad har du för photoshop? Öh.. Picasa 3 typ hahaha eller ibland på telefonen har jag en del
Hur redigerar du en bild? Typ kontrast, ljus, färg och skärpa & ibland retuscherar jag osv
Vilket format sparar du i? Hahahah ingen aning men typ PNG
 
ÖVRIGT 
Har du varit på något fotouppdrag? Ja typ 
Har du sålt bilder? Nej folk tar nog helst sina egna bilder haha
Vad blir ditt nästa fotouppdrag? Typ åka till nån mysig plats & fota massa, åh nu blir jag sugeeen 
Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder? Hahahahaha nej jag är inte nån proffsfotograf lol
Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf? Asså.. De bilderna jag lägger ut på bloggen är jag oftast nöjd med, så enligt mig själv är jag väl 3/10 haha, men kan bli mycket bättre tror jag
 
Två bilder jag tog igår:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0