Korvigt

Hej..
 
Just nu sitter jag vid mitt skrivboooord & övar franskaglosor.... Det är hemsktttt :(((((((((((((
 
Aja, min vecka har sett ut såhär:
 
Måndag:

* skola
* hem & plugga tror jag
 
Tisdag:

* skola
* hem & plugga typ (kommer inte ihåg hahahaha guldfiskminne :S )
 
Onsdag:
 
* skola
* åkte & shoppade lite med mamma :)
* hem & pluggade
 
Torsdag (idag):
 
* skola 
* hem & plugga 
* åkte till stallet & träffade Clara ♥
* red Top Esprit :)
* åkte hem & åt middag
 * pluggar nu../bloggar...
 
För er inte rider, ni behöver inte läsa detta, men aja...:
 
På ridningen gick det rätt bra! Jag red Top Esprit, i början var han jättepigg osv..
Men ja, vi skulle i alla fall hoppa. Vi hade en studs, ett räcke & ett kryss på en serpentinbåge.
Det började (uppvärmning) med att vi red på en volt & hoppade det lilla krysset i trav, det gick rätt bra.
Sedan skulle vi hoppa fram på studsen, det gick rätt bra förutom att han var lugn i början men precis innan hindret tog han världens språng (kändes det som uppifrån ryggen iallafall haha;)) & hoppade över båda hinderna, sen efter hindret blev han rätt svår att få stopp på, men det gick bra :)
Sen hoppade vi hela banan, då började jag i trav & då var han mycket lugnare och jag bromsade honom med rösten vilket också funkade bra (y).
Vi hoppade banan flera gånger från olika håll & han var ganska lugn. Sedan skulle vi hoppa räcket & krysset, de var de lägsta hindrerna.. Då skulle vi komma snett på de haha för att sedan svänga en snäv sväng mot nästa hinder.. Lite komplicerat men aja...
Det gick sådär.. Vi kom i trav, men sedan innan svängen mot hindret böjde han ihop sig & tog sats medan han gänggade lågt haha, sen bar det iväg :D
Haha, vi kom iallafall över hindret, sen om vägen var så bra vet jag inte.. Han blev väldigt pigg & jag kunde inte riktigt på stopp på honom även om jag slet i tyglarna, det gjorde att vi inte kunde komma på det andra hindret haha, men det gick bra sen ;)
Vi avslutade med att läraren höjde räcket & vi hoppade det.
Allt gick bra där osv :)
 
Haha det var min ridlektion, kram på er! ♥
 
Glöm inte att fråga till vår frågestund :)
 
Länk till det inlägget här: http://lifeofelsaoalicia.blogg.se/2013/february/fragestund-2.html
 
puss!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0