Åh ♥

HEEEEJ!
 

Haha, har börjat få bättre skoldagar, åh det är så skönt!
Jag menar inte att jag brukar ha dåliga dagar för jag har oftast jättehärliga dagar men,
jag har börjat sova mer på nätterna haha, det är såå skönt & man är perfekt utvilad och ååh, det är sååååå skönt!

Jag brukar plugga så mycket som möjligt, men sen måste jag gå & göra min kvällsrutin & sova för att jag inte ska vara trött.
Jag får själv ta ansvar över hur mycket jag hinner plugga, och om jag inte kan saker till provet så kan jag det inte, sömn är bättre haha! Egentligen är det kanske inte det, men åh så snabbt det gick att gå över från att vara trött varje dag till att vara utvilad - det var världens skillnad!
 
Det blir mitt eget ansvar att planera långt innan hur jag ska plugga till ett prov, hur länge per dag och hur länge i streck (veckor/dagar).
Man orkar mycket mer när man inte säger "ååh så trött jag är" och behöver gäspa 19 ggr/dag...
I natt sov jag 8 timmar och det var bra, men jag behöver 9 timmar, alltså får jag lägga mig lite tidigare.
Ni kanske tycker att detta låter "fett töntigt" att jag måste få sömn & bryr mig om det och att jag är i säng vid 22 (yes I am, sometimes..) men jag bryr mig faktiskt, och det blir sådan skillnad!
 
Jag orkar mer på vardagarna, sen kan jag såklart lägga mig efter klockan 12 på nätterna (badass) på helgerna för att jag ställs om så snabbt om jag sover lite längre, jag har inte kvar den där "tröttheten" i kroppen - man blir som en ny person, i alla fall jag!
 
Så jag vill tipsa er, planera eran sömn, era dagar och skolan! Det blir mycket skönare, bättre osv!
 
Jag är sällan med kompisar efter skolan (om jag är det så brukar vi plugga) för att jag ger tid & planerar mina läxor & sånt.
 
Jag vet att en del av er säkert tänker "men vafan hur orkar hon, man pluggar dagen innan & fuck schoool smoke weeeed yäääh" hahaah neej skoja bara men jag tycker det är nästan lika mysigt att sitta hemma & dricka te, lyssna på musik o plugga som att vara med kompisar & plugga ;)
 
Men det är alltid kul med sällskap såklart!
 
Haha PUSS&KRAM
 
vad fag att säga såhär men.. det här va lite "pluggtips" från mig AHAHAHAH
 
Trackback
RSS 2.0