Strepsils Citron

Min "drog" just nu. Heh. Jag har ätit det sen igår då mamma kom hem med det. 
Har fått riktigt ont i halsen, sen tar man den där tabletten som värkar i en timme, sedan får man ta en ny, för då kommer halsontet tillbaka :/...
 
Jag har just nu SO, sedan lunch, efter det har jag idrott som jag inte ska vara
med på p.g.a. mitt halsont, sen har jag även ont i huvudet. 
 
Sist har jag musikprofil + musiklektion (typ som en privatlektion fast med Bianca & Isabella). Jag kommer
nog inte kunna sjungaaaa för min röst kommer va helt trasig lol. Nej förstörd***. Haha.
 
Men i alla fall, det är jättesnällt att ni ställt frågor på ask.fm/alicianygrens men jag förstår inte dessa hatkommentarer, har fått ca. 3 st nu.
 
"Varför är du en sån ful ginger?"
"Varför leker du?"
"Varför så ful?"
 
Vill bara säga att dessa frågor är väldigt patetiska, förstår inte grejen med näthat. 
Antagligen är denna person ärligt talat väldigt osäker på sig själv, synd. 
Inte mitt problem, jag tar inte åt mig av hatkommentarer, men det är fortfarande en grej som bör tas upp
eftersom att det är allvarligt. Det är inte okej att kalla någon ful, att kränka någon, att hota någon, att vara allmänt taskig bara, det är inte okej. 
För några veckor sedan tog en tjej sitt liv för detta. Det finns inga ord för att beskriva hur hemskt det är.
 
Jag tar nu somsagt inte åt mig, men andra kanske gör. Andra kanske blir jätteledsna av att bli kallad "ful", "tjock", "mullig", "äcklig", "idiot" eller vad som helst. 
 
Folk tar åt sig, jag har gjort det, men har lärt mig att inte ta in sådana kommentarer och istället
ignorera dom, eller i alla fall inte ta åt mig - för jag vet redan hur jag ser ut, hur jag är osv, jag har min alldeles egna superbraiga uppfattning om mig själv. Ni haters kanske vill få mig att tro att jag är ful, men nej, jag har min egna uppfattning.
Jag säger inte att jag är dundersnygg, men jag är inte heller förjävligt ful, det är ingen. 
 
Stoppa näthatet - alla kan göra skillnad, jag lovar.
Om alla tänker på att inte kränka andra, om alla lär sig att bete sig på nätet, face 2 face, överallt, så kanske allt
kan lösa sig.
Vem vet?
 
Ett kort inlägg om min åsikt bara, hoppas ni kanske lärt er något eller liknande!
 
PUSS&KRAM
 
 
lol here I am.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0