Träning & kost

♣ läste Isabellas jättebra inlägg om hälsa & kost och jag fick inspiration ♣
 
Jag tänkte berätta lite om hur jag motiverar mig själv, hur jag äter och motionerar.
 
Det finns en del saker jag inte är nöjd med mig själv, jag tror nästan ingen är helt nöjd med allt på sig själv.
Ibland när jag kollar mig i spegeln ser jag helt radikal ut men ibland kan jag vara rätt så nöjd med mig själv!
Jag brukar tänka framåt, är jag verkligen inte nöjd med något måste det ju ske en förändring.
Därför tänker jag att jag verkligen måste nå målet och då måste jag arbeta för att få resultat!
Det kan ta ett tag att bli riktigt motiverad, jag var väldigt motverad förut men sedan sjönk
jag ner på nivån att jag sa yolo och att jag kunde äta sötsaker osv.
Men nu har jag nästan kommit upp på samma nivå igen, så jag kan oftast mostå sötsaker och onyttigheter.
Sen om man vill kan man äta något sött ibland men det är upp till en själv!
 
Att äta kan vara väldigt olikt somsagt, en del tillåter olika saker i sin kost.
Jag försöker att äta så mycket nyttigt som möjligt, och varje gång jag äter tänker jag på det.
Att till exempel ta mer protein än kolhydrater. Jag har en hel del anteckningar i min telefon om kost och hälsa
som jag kan skriva upp här so here we go...:
 
  • minska på eller drick inte alls kolsyra, det är både dåligt för tänderna och gör att magen "sväller upp" en aning
  • ät mer proteiner (fisk, kött osv) än kolhydrater (pasta, ris, potatis osv) i varje måltid
  • En bra frukost kan innebära bl.a: äggröra, fil & musli, frukt, vatten (ist för juice - det är så sött)
  • Till resterande mål är sallad nyttigt att ha som tillbehör
  • Ät mycket frukt
  • Drick mycket vatten
  • Gå upp och ner varje dag i en trappa (50 steg/ben) - jag kan visa i en video kanske!
  • ta hand om dig och din hud, ditt hår och dina tänder - fräscht är alltid skönast!
  • Ät sockerfritt tuggummi (ät inte för mkt av tuggummi, man får lätt ont i magen)
  • Spring/motionera minst 1 gång/vecka (detta försöker jag hålla så gott det går)
  • Om du vill unna dig något sött är mörk choklad ganska nyttigt!
Yes det var alla de anteckningarna :P
 
Jag försöker som sagt springa mycket eller överhuvudtaget motionera!
Att cykla till skolan försöker jag göra ofta och det är nyttigt!
Att promenera eller gymma är också väldigt bra - det finns en hel del saker!
 
Om du slutar tidigt i skolan kan du t.ex. ta en kort promenad när du kommit hem - det är ju iallafall något! :)
 
Tänk alltid positivt & framåt och var nöjd med det du gör för att få en skillnad.
 
Slutligen, för att peppa yttliggare lite, sök på WeHeartIt på "health" så kommer säkert
en del inspobilder upp om hälsa och kost.
 
PUSS
 
Large
Large
Large
Large
Large
Large
Large


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0